iidagrigic

Alla inlägg under november 2009

Av Iida Grigic - 24 november 2009 20:00


  

har precis sett filmen Den man älskar för 100 gången...
tänker alltid på en viss person när jag tänker på den...
men som sagt kommer nog alltid att vara rädd för honom men känslorna finns kvar....

Jag vet att du har förendras jag ser de i din tomma blick bara ingen vill tro de... men jag kan se ljuset i dina ögon att kärleken lever kvar hatet har försvunnit...

Nu e du Perfekt...

Filmen handlar om Lena lever ett tryggt och lyckligt liv med sin man Alf. Tillsammans driver de en fiskhandel och ingen som ser Lena kan ana vad hon tidigare har gått igenom för helvete med sin fd man Hannes.

En dag vänds hennes liv upp och ned. Ett slumpmässigt möte med Hannes leder till ett känslomässigt kaos för Lena. Hon tycker sig se att han har förändrats, men ingen annan vill tro på att Hannes är en ny och bättre människa. Samtidigt kan hennes nye man Alf bara se på hur hans älskade Lena dras till Hannes som gjort henne så mycket ont.

"Den man älskar" är en gripande passionshistoria och ett skakande triangeldrama om okontrollerbara känslor och den operfekta kärleken.

  


Av Iida Grigic - 24 november 2009 16:15

Jag ville mötas nånstans nere på djupet
Jag har varit där förut o jag är inte rädd
Och dina ögon ja dem ändrar färg i ljuset
Men de kan titta nu jag är beredd

Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?

Jag minns så väl hur hon blev presenterad
Men de var jag som lät henne komma in
Jag har försökt att ge dig hela skulden
Fast jag innerst inne vet att den är min
Vi står på gatan bryter meningar i mörkret
Utanför stadens finaste hotell
Dina händer ja de ber mig sova över
Som ett sätt att säga ”tack för ikväll”

Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?

Jag vissa stunder kan det kännas ensam
Och du undrar vad jag tänker på
Så jag håller hårt och kryper tätt intill dig
Som om hon skulle försvinna då
O vi talar sällan högt om våran framtid
Vi talar aldrig högt om det vi har
Dina drömmar blir allt svårare att se nu¨
Och mina finns snart inte längre kvar

Lät du henne komma närmre
Var hon vackrare än mig?
Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än dig
Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser
den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har älskat nån förut?

  

Av Iida Grigic - 8 november 2009 23:30

  


Saknaden efter dej e stor...

idag e de en sån dag som man önskar att man kunde vrida tillbka tiden ett helt år för att kunna få va i din famn...

älskade pappa idag e de ju farsdag... å innan visste vad jag skulle ge dej... men nu vet jag inte så de får bli denna text å få minnas dej som den mannen du var å vad du skappade här på jorden, utan dej hade varken jag lr syrran funnis så min tanke får du idag... för du e den mannen jag älskar mest i livet å kommer föralltid att göra...

Minä rakastan sinua isä!

hyvää yötä isä <3

  


Av Iida Grigic - 6 november 2009 13:00

nu har morsan fixat ny telefon till mej en Nokia yeeeh så jävla glad jag e då :P nu behöver jag inte känna mej ensam när jag åker till soumilandet å till skäkten alla har ju nokia däär :P
pratade med min kusin för några dagar sen... farbror saknar mej tydligen såå jävla kul :P men då e frågan när ska man åka? :O
innan året e slut lr efter nyår självklart tar jag med mej syrran då :P vi två i suomilandet perfekt skulle pappa gilla med hehe :P
Molly fick vi lämna tillbaka.. ingen bra idé att ta henne jag fick inte sova om nätterna just nu behöver jag all sömn jag behöver för att klara av förlossningen...
btw fick en ny bild på min bebis en prick mellan barnetss ben misstänker att de e en lite pojke... yippyy  hehe en LIAM JOUNI OLAVI QVIST med andra ord men får se om tre veckor får jag veta mer då e jag i v 16 då får man veta de :)
nu e den 13 v...

  

  

Av Iida Grigic - 4 november 2009 23:45

Varför kan du inte älska mig?

Du har alltid haft en plats i mitt hjärta.
Du har alltid haft en plats i mina tankar.
Du har alltid haft en plats i mina drömmar.

Men jag har aldrig haft en plats inom dig.

Tid.
Tårar.
Smärta.

Vad händer med alla minnen?
Vad händer med alla känslor?
Vad händer med alla drömmar?

Jag vet att du aldrig kommer tillbaka
men säg mig, vad händer med mig?

Betyder inte jag någonting eller
har jag kanske aldrig gjort det?

Har allting varit en simpel lögn
som aldrig berört ditt hjärta?

Kan du se tårarna, jag sörjer dig.
Kan du se smärtan, jag saknar dig.
Kan du se mig, jag älskar dig.

Varför sa du aldrig att du var blind för känslor?

Jag vill titta dig djupt in i ögonen
och beröra dig.

Jag vill ta tag i dig, skaka om dig
och få dig att förstå.

Jag vill skrika högt
och hoppas på att du hör mig.

Men jag vet att min kärlek aldrig kommer nå ditt hjärta.

Varför kan du inte älska mig?

  

Av Iida Grigic - 3 november 2009 23:45

  

Nu när allt känns svårt fäller jag en tår, jag vet inte vilken stig jag ska ta, med dej var allt lättare för du visade vägen, du tog min hand å sa allt löser sig bara du lyssnar på mina ord, de va de jag gjorde far, men allt kan inte va för evigt inte du häller, känner saknaden, saknade att du inte lever hos oss längre, men du lever i mej, varje gång jag inte mår riktigt bra sätter jag blicken mot stjärnorna å frågar vad ska jag göra nu? varför blev detta fel? önskar att du va hos mej höll om mej å sa allt blir faktist bra bara du kämpar,
saknaden efter dej gör att jag inte e hel inte hjärta å inte i själ...
Jag va ju iallafal pappas flicka...
älskar dej mer än nåt annat här på jorden...
Minä Rakastan sinua isä!!!

  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards