iidagrigic

Alla inlägg under februari 2011

Av Iida Grigic - 28 februari 2011 18:01

De va ett jävla tjatande om sveriges förra stadsmenister Olof Palme om att de va 25 år sen han blev mördad, å ska jag vara ärlg så skiter jag i vilket e inte så intreserad av politik i huvud taget.. 

Men mamma berättade för mej att dan före Palme blev mördad så skojade hon, Mormor, Pirjo å Tina om tänk om nån kunde sjuta livet av fan skapet, för de tyckte han hade nån konstig politik, å nästa dag som de hade faktist hänt så sa mormor men jag önskade ju inte livet av honom...

Men så nu frågar jag min kära lilla mormor i himmelen varför skojade du om de då? så kanske jag skulle behöva se alla dessa rubriker som står Palme mördades för 25 år sen...  Men nu e de som de är om fem år så kommer de upp igen att de var 30 år sen.

  

Av Iida Grigic - 28 februari 2011 05:11

Sveriges kära Mikael Persbranths film i en bättre värld som fick en Oscar

Inception med min älskade Leonardio di Caprio har vunnit 5 st oscar å där med hade dom vunnit fläst i år, tycker jag e toppen, Jag har alltid varit svag för Leos filmer Förr i tiden var han jätte söt nu e han bara snygg, för er som inte sett filmer å inte vet vad den handlar om kan jag berätta de: 



  


En enkel idé kan vara ovärderlig eller livsfarlig i en framtid där brotten begås i den mänskliga hjärnan. Don Cobb har en unik förmåga att stjäla information direkt från källan, när hans offer är som mest sårbara - i drömmen. När det gäller företagsspionage är Cobb en legend, men det är ett rykte som kostat honom alla möjligheter till ett vanligt liv och som håller honom på ständig flykt.

Nu har han erbjudits en chans att vinna sitt liv tillbaka, om han lyckas med ett sista jobb. För det krävs att han ska tänja gränserna för vad han kan för att lyckas med något ingen tidigare kunnat göra: plantera information i ett annat medvetande.

Men det som kunde varit en perfekt avslutning på en brottslig karriär blir en omöjlig utmaning att överlista en motståndare som verkar kunna förutse Cobbs varje handling. Ingen människa kunde varit beredd på det som väntar. Utom Cobb.

   Trailen för filmen !


Av Iida Grigic - 27 februari 2011 22:54

Nu sitter jag här å väntar på att den berömda Oscars galan ska börja på tvn, den går för 83 året i år.  har inte vart så intreserad av de innan för de går så sent på natten å dan efter ska man till skolan jobbet så har de varit hitils iallafall men inte i år i år ska jag se på den hoppas mina favoriter får en oscar... 

men jag undrar varför de heter Oscar??

Tog lite info från wikepedia:


Oscar eller Academy Award of Merit är egentligen benämningen på statyetten som pristagarna får men har blivit synomymt med hela priset.

Själva priset väger 3,85 kg och är 34 centimeter högt och föreställer en riddare med en korsriddares svärd stående på en filmrulle med fem ekrar, som symboliserar de fem ursprungliga grenarna i akademin: skådespelare, manusförfattare, regissörer, producenter och tekniker.

Bakgrunden till namnet Oscar är inte helt klarlagt, men Walt Disney tackade akademin för sin Oscar redan 1932. Enligt en historia ska en kvinnlig ledamot av akademin utbrustit: "Den liknar ju min farbror Oscar!", när hon fick se statyetten första gången.

  

  


Av Iida Grigic - 18 februari 2011 23:59

Såg denna filmen i går natt, en film med Robert Pattinson.

Han spelar en Bisexuell spansk mållare som hette Salvador Dali, När han kom till stan Madrid så var han en blyg kan nästan inte säga de han såg hämsk ut..

    

Helt plötsligt gick han in för en förvanling helt åh gud såg helt underbar ut han var inte lika blyg längre desutom var han kär i en kille som han såg upp till mkt...

  

sen blev han helt stöd när killen dumpa honom å denna Salvador gifte sig med en tjej istället å levde lyx.. 

   '

Så jag har sett mkt av han skådisbel lista..

1. Jag har sett Robert pussa tjejer.

2. jag har sett Robert har sex med tjejer.

3. Jag har sett Robert Runka.

4. Jag har sett Robert Naken

5. Jag har sett Robert pussa pojkar.

6. Jag har sett Robert ha sex med pojkar.

Jag gar absolut inte lärt mej någoting, jag gillar han som skådis fast han pussar på pojkar lr flickor han e skådis hans jobb allt, en sak e iallafal jag gillar filmer men den här vet jag inte, hade ingen text i filmen men de jag såg / förstog

I Like!

  

Av Iida Grigic - 15 februari 2011 01:08

Jag har typ aldrig gillat skådisen Taylor Lautner, men inte hatat honom häller, mer hans rollfigur i Twilight han har varit så iriterande så man kunde stå å skricka åt honom å säga lägg av sluta upp med de du håller på med..

Men när jag läste Breaking dawn så förvandlades han till en varm underbar vän som ville skydda sin bästa vän från allt ont å sin väns barn.. Han var till å med rolig några gånger så man fick nogra goa skratt anfall, bästa han sa i boken va -Toppen nu är jag hovnarren... gud vad jag skratta... Efter jag hade läst fädigt boken så gick jag in på nätet å letade lite fakta om Taylor hittade en film som han spelade in 2005 han var 13 år då var minsan en förjusande liten gosse hehe..

Får man prensentera Haj-Pojken?? hehe    

Filmen heter På äventyr med Haj-pojken och Lava-tjejen...

Väldigt bra film om drömmar...

men vad vill han igentligen bli kallad Haj-pojken lr Varg-pojken?

   Men för allt i världen kommer denna snygging vara påmind och hyllad som varg-pojken Jacob Back för all framtid, sen tror jag att de lever en mr Wolfe inom honom..


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards