iidagrigic

Alla inlägg under mars 2012

Av Iida Grigic - 15 mars 2012 00:00

Jag har funderat å jag ska löseord skydda bloggen. vill inte att någon skrivet nåt dumt / taskigt till mej
inom en vecka ska den vara skyddad. vill ni ha lösenordet kan ni skriva till mej i kommentars fältet... 
 

Av Iida Grigic - 14 mars 2012 02:09

Detta e såååå iriterande, har gått å lagt mej men kan fan inte sova. Tänker för mkt, ska ringa några samtal i morgon ang Liam, ta reda på saker å ting. Att prata i telefon med viktiga personer har aldrig vart en hit för mej, jag e jätte blyg, ibland har jag inte äns fått fram ett ändå ord så morsan har fått ta över samtalen. men detta kan hon inte å jag får ta mej i kragen å försöka fixa detta, personen får finna sig i att de kan ta tid innan jag får fram rätt ord. 
Jag tänker varje dag på Liam undrar hur han mår å så gråter ofta för han inte e hemma.
Fick en fråga för några dagar sen av min kompis Rille som vilket var det bästa minnet med Liam, jag har två första e när Jag, Syrran å Boris åkte till Göteborg skulle till Emmas ultraljuds klinik privat klinik som jag verkligen kan rekomedera åt andra nyblivna Mammor !
jag skulle kolla könet där, men kände på mej helatiden att de va en kille för de va de jag önska hela tiden, så blev jag så lycklig när jag såg den lilla saken, jag stor grät massa trårar i ögonen å syrran håll mej om handen. de va en lycklig stund verkligen.
Hittade dessa två bilder från min förra blogg på Liam å bilden jag såg när jag skulle få en son. 
 
Andra minnet måste vara förlosningen när jag äntligen fick hålla i Liam i famnen.
själva förlosningen var jätte jobbig va där kl 6 på morgonen, skulle ha kjesarsnitt, Liam kom vid 15 - 16 tiden. fick vänta på narkosläkaren, va sjuk trött men allt va de värt.  å de självkart värt att göra de igen för den belöningen man får efteråt e stort så man skulle ta de men en nypa salt bara.
 Men i mon gäller det, ska försöka prata om dom om ett hem så dom ser att jag kan ta hand om Liam å de får ligga långt upp i Norrland lr längst ner i skåne om de vill sig. Vet att de finns ett hem i Fristad å de skulle passa bättre. 
Jag vet att jag e en bra mamma inners inne många har sagt de men ibland kan jag inte tro. Men jag vet oxå att jag har inte skadat mitt barn, jag ville bara ge han kärlek å omtanke han betyder mäst för mej.
å nu ska jag verkligen kämpa å tro på att jag kan fixa detta, för jag vet jag e en enivis finne precis som min far bara att min far hade lite mer skin på näsan än vad jag har.
å får jag bara hem Liam kan pappa antligen få frid, för jag vet att han får inte frid när Liam inte e hemma, sen tror jag att han håller sig kvar för han vill ha fram rättvisa å rätt ska vara rätt.
Och en sak till störs av allt e kärlekn till sitt barn ! 
Nu ska jag försöka sova inte lätt men ska försöka.
Pussen! 

Av Iida Grigic - 10 mars 2012 23:00

Jag pratar aldrig om min religon, men jag e Jude å zigenare.
jag brukar säga att jag e finsk judinna o zigerska som leker svensk för jag bor i Sverige.
Men sanningen e att jag e 100% stolt finne å jag känner mej finsk, å jag skäms inte för min bakgrund å inte vart jag kommer ifrån. men jag har en sida av mej som skrämer mej som fan min zigenerska sida.
När jag känner mej sårad när någon gör mej ledsen så börjar zigenarblodet att putra lite lätt, när nån fortsätter att såra mej så börjar de koka tills de kokar över. Folk vet oftas vilka knappar som dom kan trycka på så jag känner mej sårad. å jag blir ledsen så jävla lätt. När Zigenarblodet kokar över vill man inte vara i närheten av mej om man inte vill ha ett glas lr en dator i huvet för då flyger sakerna tills de går sönder nästa. 
så hände de idag idag flög datorn å fjärrkontrollerna i backen tills morsan fick ta min dator, å fick inte tillbaka den tills jag hade lungnat ner mej.
Min bästa vän heter Ludde å e 4 år gammal.
Jag e tacksam att jag fick honom av pappa å mamma när jag fylde 19 år.
Han tröstar mej alltid torkar alltid bort mina trårar å försöker göra mej glad han e min bästa vän någonsin han finns alltid där när jag behöver honom han svinker aldrig. Ludde e alltid bäst !
   


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards