iidagrigic

Alla inlägg under januari 2012

Av Iida Grigic - 18 januari 2012 01:38

 
Snart e det 3 år å 5 måndader sen Pappa gick bort å han e verkligen saknad. ibland kan jag funderar på hur livet skulle va om pappa levde, antagligen skulle jag ha körkort å vi skulle ha bilat till finland för de pratade vi om. Pappa skulle ha vart världens bästa morfar till Liam. 
Jag var ju då pappas flicka. vi gjorde ibland saker bara han å jag, som att åka till släkten i finland å åka å fiska hälsa på morfar å så följde med honom oftast till affären. 
sen kunde man prata om allt med pappa.
De va alltid jag å pappa. så jag önskar ofta "om du var här om bara för en dag om allt va som det va de va vi två som det var då" som Barbados låt Bara för en dag.
när jag hör den låten tänker jag på Pappa.


så här e texten till låten:


Jag är på väg genom natten utan att veta mitt mål,
om du såg mig så såg du en som är en vilsen själ som önskar du var här.


Om så bara för en dag och allt var som det var och du var här hos mig det var vi två som det var då.
Om så bara för en dag om vi kunde börja om och bara ha varann det va vi två som det var då igen.


Allting är tyst och stilla natten är på väg mot dag,
och jag ser dig ser dig framför mig du ler mot mig och jag önskar du va här.


Om så bara för en dag och allt var som det var och du var här hos mig det var vi två som det var då.

Om så bara för en dag om vi kunde börja om och bara ha varann de va vi två som det var då igen.


Jag drömmer mig tillbaka till den tid som var just då.


Om så bara för en dag.


Man tar ofta varann förgivet att sina nära å kära ska finnas där förevig, de va det jag trodde pappa skulle vara han var stark å seg gubbe att han aldrig skulle lämna mej men det gjorde han. Ibland har jag hatat honom att han bara gick å inte sa hejdå men vet jag kan inte vara arg på pappa för han dog, för pappa ville leva! Men hans hjärta e jag arg på som inte kunde låta pappa få leva.
Pappa kommer alltid att ha ett tomt hål i mitt hjärta för pappa va alltid bäst å jag älskar honom så mkt.
Min familj kommer alltid va trasig, varje dag fattas de en tallrik vid middagen, ingen ligger å vilar på soffan ingen kommer in genom dörren å säger -Heeej jag e hemma nu. Fast varje dag känns det som att snart kommer pappa hem. Lr pappa e å hälsar på farbror i finland å kommer vilken dag som hälst hem. Men det gör han inte. 
Saknar honom jätte mkt, men jag vet han e meed mej var jag än går, å han kollar till mej lite då å då. Ibland kan jag känna hans närvaro å då blir jag varm i hjärat...
Som sagt pappa kommer alltid att vara pappa, å jag kommer alltid att vara hans lilla flicka hur gammal jag än kommer att bli så kommer jag alltid att behöva honom.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards