iidagrigic

Alla inlägg under december 2009

Av Iida Grigic - 31 december 2009 22:45


Allt kommer bli bra Pappa!


Stunden är här att ta farväl
Vill hitta ord djupt i min själ
Som säger allt du är för mig
Min dyrbara Pappa, jag älskar dig
Fanns alltid där med ärlighet
Som visar livet hemlighet
Och med en sång i evighet
Det är därför som jag vet

Allt kommer bli bra, Pappa
Allt kommer bli bra, Pappa
Ett steg dag för dag och sen
ska vi ses igen när vi möts i himmelen.
Allt kommer bli bra, Pappa
Vår kärlek ska leva kvar till evig tid
så vila i frid.


Jag gav mitt ord
att allt blir bra
Du tog min hand
Jag minns du sa
Hur ska det gå
för dig mitt barn
Var trogen ditt hjärta
med allt du har
Jag tackar dej för allt du går
Du älskade  sol och hav
Och bad om ljus i detta land
För mej och min syster, Maria

Allt kommer bli bra, Pappa
Jag vet det, att allt kommer bli bra, Pappa
Ett steg dag för dag och sen
ska vi ses igen när vi gläds i himmelen.
Allt kommer bli bra, Pappa
Vår kärlek ska leva kvar till evig tid
så vila i frid.



Det är mitt hopp, Pappa!

  


Av Iida Grigic - 31 december 2009 15:30



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?


 Jag flyttade hemmifrån å hem igen







2. Höll du några av dina nyårslöften?


  hade inga.







3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


nej







4. Dog någon som stod dig nära?


Ja min älskade Pappa :(








5. Vilka länder besökte du?


Finland <3







6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?


japp Jobba å skolan







7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?


 5 September å 13 September <3








8. Vad var din största framgång 2009?


Hm jag vågade säga vad jag tänkte å tyckte =)







9. Största misstaget?


att jag inte va hemma så mycket under min pappas levnads tid...







10. Har du varit sjuk eller skadat dig?


jo lite grann







11. Bästa köpet?


oj jag har inte köpt så mkt i år...







12. Vad spenderade du mest pengar på?


mat







13. Gjorde någonting dig riktigt glad?


jo då när jag fick vetata att jag e gravid <3...








14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?


Satumaa <3







15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


 Jag var ganska ledsen i år men jag hade stunder som jag var glad oxå...







16. Vad önskar du att du gjort mer?


 Att jag hemma mer hos min sjuke far...







17. Vad önskar du att du gjort mindre?


oj de vet jag inte







18. Hur tillbringar du julen?


Med Mamma, Syster, Boris, Betty å Ludde min familj helt enkelt







19. Blev du kär i år?


Japp de var jag jätte Kär...







20. Favoritprogram på TV?


 Andra Avenyn







21. Bästa boken du läste i år?


När kalla nätter plågar mej med minnen - Jessica Andersson







22. Största musikaliska upptäckten?

de vet jag inte

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?


vet inte







25. Något du önskade dig men inte fick?

ne

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?


 Jag fyrade den med familjen å dåvarande pojkvännen...







27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jag vet inte men de finns de säkert




28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?


perfekt





29. Vad fick dig att må bra?


Ludde å familjen







30. Vilken kändis var du mest sugen på?


oj de vet jag inte...







31.Vem saknade du?


Vet inte







32. De bästa nya människorna du träffade?


 ingen annaing

  


Av Iida Grigic - 29 december 2009 15:45

tänkte skriva lite här nu när jag inte har så mkt att göra, just nu kollar jag på filmen under solen...
i går man hos barnmorskan, fick höra bebisens hjärtljud å de va underbart att få höra hihih
hade gått ner i vikt tre kilo...
imorron kommer Sanna då blir de nog att köpa chips lr popcorn å cola blir härlligt :P
på nyårsafton blir de att äta gott.. å lyssna på Alcazar Happy happy year of yours all... hehe blir bra de...  den 4 ska de bli kyrkan å herr Carlsson för första gången 2010 året kan inte börja bättre :P
hehe ne snart blir de att gå med Ludde han e nog lite kissig... '
får man se om man hinner skriva nåt ungetiden...
hehe :P

Min mage i vecka 21!

  

Av Iida Grigic - 23 december 2009 10:30


Just nu sitter jag å lyssnar på finsk tango musik å tänker på min gammle far fy fan vad jag saknar dej gå inte beskriva med ord... 

snart ska jag ge mej iväg till mammas jobb för jag mamma å moster Tina ska till Morfars grav tända lite ljus å så, sen kommer systeryster Boris å Betty underbart så ikväll blir de uppesittarkväll  med bingolotto hehe roligt roligt nu jävlar ska jag vinna den däär bilen som jag har velat vinna ett tag nu... blir skit bra sen ska den stå hos maria å boris tills jag å boris kan övningsköra den hehe.. ne nu måste jag fixa mej å ge mej iväg till Mamma å Moster...

  

Av Iida Grigic - 18 december 2009 04:45


kl 04:45
sitter häär kan inte sova fast jag borde de, så jag sitter här å har lite tillbaka blickar med Barbados-Magnus japp jag har dragit upp barbados första album, den har legat undersängen länge nu har inte kunnat lyssna på den skivan sen jag vet inte hur länge...  Älskar den mannen fotfarande minns som de va igår som jag stog i köket å dansa till Hold me å sa till syrran JAG SKA GIFTA MEJ MED HONOM NÄR JAG BLIR STOR.. hehe gulliga tankar faktist fast jag inte kunde de för alla visste ju att den däär mannen gillar killar men små barn drömmer ju å de va ju en dröm ju..
men lixom kolla på honom å dom e dom inte för söta alla killarna där i?

Jaja de va då de...

Varför får jag inte vara den jag e då? jag gillar att vara hård sminkad, bära nitar, ha svarta kläder, å dödskallar..
jag vet att du e gammalmodig å säger hur allt ska vara, men ursäkta de finns faktist unga mammor med denna stil oxå ju... jag vill ju bara vara jag ju å sån här e jag ju...

ända sen pappa dog, har du försökt göra mej till nåt jag varken vill lr kan vara,
jag tycker kanske om mej sälv med hård sminkad, bära nitar, ha svarta kläder å dödskallar..
jag begär inte mkt bara jag får vara mej själv bara!


  


Av Iida Grigic - 16 december 2009 21:45


Om du vill ha mej som jag kan jag inte hindra dej,

e jag den du alltid vill älska så säg att du vill ha mej som jag e

genom mörker å ljus vill jag resa om du följer med

Ta mej som jag e!




Var hos barnmorskan i måndags skulle göra ett ultraljud men bilderna blev inte bra :/

så tänkte jag skulle dra till GBG nästa månad å göra ett 3D ultraljud å samtidigt kolla könet så jag e hundra procent säker.. men de känns som om de e en pojke men man vet inte..

besöket e dyrt men de kan ju va värt faktist.. ska nog ta med mej syrran då...

hon kan ju GBG bättre än jag om man säger så...

på lördag ska jag försöka ta mej till Knalleland för jag måste handla julklpparna nu annars hinner jag inte med nåt å de blir tråkigt då...

sen vet jag inte vad jag ska handla till syrran mamma får en mixer men mer vet jag inte.. Boris får ett present kort på dressman.. borde inte skriva de häär om han skulle läsa min blogg... men får väl säga till att han får inte läsa den... :P

nee nu får jag väl gå lägga mej e trööött :(

  


Av Iida Grigic - 8 december 2009 00:45

Snart står julen å knackar på dörren har satt upp julgardinerna i köket å alla advents ljusstakar i veckan blir de att ta upp granen fyy faaan för denna julen inte ett ända paket köpt orkar lixom inte angagera mej i de... men sa ta mej ut den 20 å köpa iallafal julklappar till syster, Boris å Mamma å förstås hundarna...
Betty kommer hit såå roligt hoppas inte nån is e ute då för jag vill ju gå med henne långt min varghund hehe...
den 14 blir de att gå till Barnmorkan å se hur lille Liam mår, å se att de verkligen e en Liam jag ska få kanske e de en Tia Toini Qvist istället... har bestämt mej att blir de en tjej ska den heta Tia å mamma får säga va hon vill om den saken jag tycker de e ett fint namn å inge fel på de namnet min kusin heter ju så lr skulle ungen heta Tarja lr? :O nee tack lr Jaana nee iförsig e de jätte fina namn men sätter jag namnet Tarja på ungen tänker jag bara på en barndomskompis jag hade när jag va liten å de skulle bli så fel... å jaana huu nee då börjar jag tänka på min kusin som jag aldrig har träffat lr kommer få träffa om jag inte ta steget själv å skickar ett brev om att jag vill träffa henne men lixom tycker ändå hon borde höra av sig, de har hon inte gjort sen farbror Viktori dog så varför ska man bry sej om att höra av sig till henne för då? de e inte lätt men så e de har fan kusiner i finland me som jag inte har träffat känns lönlöst att tycka upp å säga här e jah å jag e Joksas dotter... inte äns Anne å Satu vet vem jag e å de ska ändå va mina fastrar :S ända fastetn jag har som ställer upp e Paula henne borde man ringa i mon å snacka med å höra om om vill komma å hälsa på lr om jag ska åka ut till funnigen till henne å hälsa på henne å Toni får se... men de e ändå förjävligt å en faster som bara super å inte bryr sig ett jävla skit å så ha vi Liisa jo hon bryr sig om man hör av sig till henne å säger att man har de svårt men de går ju inte när man inte kan finska hur i helvete ska jag kunna prata med mina släktingar ingeting e som för bara pappa vore här å kunde prata med dem hur allt e å att jag faktist älskar min släckt precis som de e. sen har alla sina fel å brister å de får man ha.. även om min faster Maja super så e hon en go gammal tant som e en underbar människa å gärna kramas hehe de gillar jag....
saknar alla mina släcktingar å min kusin Pettri va så go när han fråga om en snus å jag förstog inget om vad han sa men jag vet att alla vi e en ända stor familj med fel å prister å jag älskar dem alla <3



Farbror jussi med sin ääälskade dyyyrbaraste Motorcykel<3
  

Av Iida Grigic - 1 december 2009 02:45

Jag vill höra dina andetag mot mitt öra.
Jag vill se ditt leende,
som gör mej varm och galen.
Jag vill känna dina varma händer,
mot min kalla kropp.
Jag vill se dina vackra ögon,
som gör mej förvirrad.
Jag vill röra vid ditt mjuka hår.
Men det jag vill helsta av allt,
e att få vara i din famn.
För jag älskar dej så jävla mycket.
Jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar dej med ord.
Min kärlek till dej är oändlig.
älskar dej...

  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards